بوابة التعليم الإلكتروني - د/دعاء محمد سيد:
مرحباً بك عزيزي الزائر نسعد بتسجيلك في المنتدى ودعوتك للمشاركة وأن تصبح عضواً فعالاً


تهتم بتكنولوجيا التعليم والتعليم الالكتروني، وكيفية تطبيق المستحدثات التكنولوجية في العملية التعليمية .
 
الرئيسيةالتسجيلدخول

 تقدم د/ دعاء محمد سيد التهنئة لكل أعضاء هيئة التدريس وطالبات كلية العلوم والآداب بينبع - جامعة طيبة بمناسبة بدء العام الدراسي الجديد وتتمنى للجميع مزيد من النجاح والتفوق

 

تعلن د/ دعاء محمد سيد عن بدء نشر المحاضرات الكترونياً والمواد التعليمية المتنوعة للفصل الدراسي الأول على صفحات المنتدي لمقررات طرق تدريس الدراسات الاجتماعية للفرقة الثالثة علوم اجتماعية وتقنيات تعليم للفرقة الرابعة لغة عربية وعلوم اجتماعية ونظم معلومات للفرقة الأولى دراسات إسلامية، ووسائل وتقنيات التعليم للفرقة الثالثة رياض أطفال ووسائل وتقنيات التعليم للفرقة الثالثة رياضيات

على طالبات الفرقة الثانية رياض الأطفال عرض إنتاجهن من الوسائل التعليمية والأنشطة والأبحاث وتبادل الموضوعات والعروض الخاصة برياض الأطفال على مدونة www.kg1yanbu.pbworks.com

 

 اتمنى من الجميع المشاركة الفعالة والتعاون البناء من أجل ارتقاء بوابة التعليم الإلكتروني
 نذكركم بفضل ذكر الله والصلاة على رسول الله صلى الله عليه وسلم.
     على جميع طالبات الفرقتين الثالثة والرابعة بقسم الدراسات الاجتماعية نشر الأبحاث والأنشطة وتبادل الموضوعات الخاصة بالدراسات الاجتماعية على مدونة www.socialstudiesyanbu.pbworks.com
 

شاطر | 
 

 mini lesson on current events (5-12

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin


عدد المساهمات : 517
تاريخ التسجيل : 09/11/2009

مُساهمةموضوع: mini lesson on current events (5-12   الجمعة ديسمبر 11, 2009 4:09 am

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]

Academy Curricular Exchange
Columbia Education Center
Social Studies


Connie Hudgeons, Albuquerque Public Schools, Albuquerque, NM

AN APPROACH TO CURRENT EVENTS

Appropriate for grades 5-12.

OVERVIEW: This is an activity that I use in Civics (Government),
U.S. History (11th) and World History (12th). This activity is
designed to encourage students to read newspapers and to watch
network and local news reports. This increases critical thinking
skills, encouraging analysis and criticism. Students are
encouraged to express opinions with support.

PURPOSE: Given above.

OBJECTIVES: Students will be able to:

1. Analyze and critique newspaper articles and media news
reports by comparison and contrast of content and
presentation.

2. Identify key words and concepts in a given news article.

3. Identify words to add to a class vocabulary list.

ACTIVITIES: This is a year-long weekly activity. I start with
having students clip complete articles from current newspapers.
At first, we answer the who?, what?, why?, when? and implications?
questions. As time goes on, I branch from this and have students
do the following:

1. Students take question answers and rewrite the article from
another viewpoint.

2. Students compare newspaper coverage to radio/television
coverage of a story. I record television and radio
broadcasts for classroom use.

3. Students create a cartoon on a current news topic.

4. Students can write editorials and letters to the editor.
Also, encourage students to write letters to elected
officials.

RESOURCES/MATERIALS NEEDED: I use newspapers from Albuquerque,
Santa Fe and other towns. A variety from different towns allows
students to experience subjects from different viewpoints.
Parents are a great source.

TYING IT ALL TOGETHER: This is an activity that can be varied and
naturally evolves into many activities, some student suggested.
This is a great homework activity. Evaluation criteria can be
varied according to assignment difficulty.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://e-learning.ahlamontada.net
 
mini lesson on current events (5-12
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» CURRENT Medical Diagnosis and Treatment 2010, Forty-Ninth Edition
» شرح ومناقشة " التيار المستمر والتيار المتردد "

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: منتدى طرق تدريس دراسات اجتماعية :: كتب ومقالات-
انتقل الى: